12 Ocak 2013 Cumartesi

Taze taze, çıtır Simiiiiit



Simitçiler nasıl bağırır onu da unuttum sanki. 
Ne zamandan beri canım simit istiyordu. İnternetten araştırdım. Beğendiğim bi tarifi denedim.

Tam simit tadında değil ama genede çok güzel. 
Çok lezzetli.




Şekil verirken baya bi zorlandım ama fena olmadı sanki :) 




Bu da geçtiğimiz günlerde İKEA'dan aldığım peçetelik ve peçete
Araya sıkıştırıyım bunu da :)
Görür görmez çok beğenmiştim.
Tek sorun peçetelik biraz büyük, her boy peçete sığmıyor içine. 
Küçücük kalıyor.




Simit Tarifi

Malzemeler: 

1 bardak ılık su
1 paket maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Aldığı kadar un

Üzeri için:

3 yemek kaşığı pekmez
3 yemek kaşığı su
susam

Hamurun malzemelerini karıştırıp 1 saat mayalanmasını bekleyin.

Mayalandıktan sonra iki parça koparıp, uzun çubuklar haline getirdikten sonra birbirine dolayıp,
önce pekmezli suya sonra da susama batırıp. tepsiye koyun.

180 derecelik fırında yarım saatten biraz fazla (kızarana kadar) pişirin.


Afiyet olsun :)

5 yorum:

  1. Pembiş peçetelerini yesinler seninnn :)Eline sağlık tarif tuttu yani? Ben de deneyeyim o zaman kahvaltıya...Mis gibi gözüküyor peynir-çay-simit:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif beni biliyorsun, burda simit olsa canım çektiğinde satın alır yerim :D sanırım şartlar beni mutfağa girmeye zorluyor :D

      Denem bence sabah en yakın fırına gitsin alsın eşin :) he he

      Sil
  2. lezzetli görünüyor ellerine sağlık..
    peçeten ve peçeteliğinde çok ciciymiş..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım enfes görünüyor...

    YanıtlaSil