17 Ocak 2013 Perşembe

İngiltere'de Başörtüsü




Bir başörtülü bayan olarak Türkiye ile İngiltere'yi kıyaslamak istiyorum.

Türkiye'de okula gidip gelirken otobüste yaşını başını almış teyzeler yüzüme bakıp laf atarlardı. "Bu ülke kimlere kalıcak" gibi sözler ederlerdi. Ya da "yazın pişmiyor musunuz bu kıyafetlerde?" gibi şeyler.
Beni görüpte Recep T. Erdoğan'a laf atan, Ak Parti Hükümeti'nin bu ülkeyi batırdığını söyleyen de çok olurdu tabi. Sanki Tayyip Bey babamın oğlu.

İngiltere'ye gelirken açıkcası bi hayli endişeliydim. Başörtümden dolayı bana tuhaf tuhaf bakarlar diye düşünüyordum. Hatta vize sürecinde "başörtümden dolayı red alabilir miyim acaba" diye de aklımdan geçiriyordum. Sonra farkettim ki başörtüsünü yadırgayanlar avrupalılar değil. Türkiyeyi (sözde) avrupaya benzetmek isteyen Türkler.

İngiltere'de şu ana kadar bana tuhaf tuhaf bakan olmadı. Bilakis ben burda gördüğüm saygıyı İstanbul'da kendi memleketimin insanlarından görmedim. Yolda yanımdan geçerken, otobüste, metro da kimileri yüzüme gülümsüyor. Tebessüm ediyor. Ama garipseyipte bakan yok.

Tek endişem yaz mevsimi gelince durumun değişmesi  ;)

Ha unutmadan; İngiltere din,dil, ırk, kıyafet vs gibi sebeblerle ayrımcılık yapmak, insanları rahatsız edecek hareketlerde bulunmak en büyük suçlardan birisi.

5 yorum:

  1. Son cümleyi okuyunca adamlarla gurur duydum resmen, ben de bir defa alışveriş poşetlerine yardım etmek istediğim bi bayan tarafından başörtlü olduğum için baya aşağılanarak azar yemiştim :) Şimdi gülüyorum tabi bunlara, yazık ne diyebilirsin ki. İngiltere ile Türkiyeyi veya başka yerleri kıyaslamayı pek sevmesem de, okuyunca gerçekten durumumuza üzüldüm. Çünkü biz özümüzden soyutlanmaya çalıştıkça daha beter olacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif bu tarz meselelerde kıyas iyidir. Fikrimce. Eksik yanlarımızın farkına varırız.

      Sil
  2. öyle bir ülkede bunun suç sayılması ne güzel bişi
    başörtündende vazgeçmemen de ayrıca güzel..

    YanıtlaSil
  3. merhaba adaşım...bende aynı durumu yaşamıstım...yurtdısında daha nezaket gordum ....ocumudur bakısları olmadı...ne kadar acı ...umarım ulkemızde bu konuda daha ılerler...sevgıler canım...

    YanıtlaSil