3 Şubat 2013 Pazar

Charity Shop





İngiltere'de ki çok güzel bir uygulamadan bahsetmek istiyorum. Burda çok yaygın olan mağazalar zincirleri: charity shop'lar. Bir nevi Türkiye'deki kermesler gibi. Arada büyük farklar var tabi. 

Çeşitli vakıfların uzantıları olan bu mağazalar vakıfların gelir kapılarından biri. İnsanlardan kullanmadıkları ama yıpranmamış kıyafet, ayakkabı, ev eşyası, kitap ve cd gibi şeyleri alıp ütüleyip etiketleyip mağaza raflarında uygun fiyattan satışa sunuyorlar. 



İlk başlarda baya bir yadırgamıştım. Kullanılmamışını almak varken neden insanlar ikinci el ürünleri alsın ki! Ama durum pek de düşündüğüm gibi değilmiş. İngilizcemi geliştirmek için bu mağazalardan birinde gönüllü olarak çalışmaya başlayınca anladım. 

Gencinden yaşlısına orta gelirli birçok insan bu mağazalardan alışveriş yapıyor. Benim çalıştığım şubenin zengince bi kitap bölümü var. 

Kendime iki tane kazak aldım. Çok güzel ve uygun fiyata. Evim içinde küçücük şirin bir tepsi aldım. Tepsinin fiyatı 74 penny (kuruş) :)



Son günlerde blogta yazamamamın nedeni bu meşguliyet :)
Sevgili okuyucular :P

Aklıma gelmişken bir yandan çalışırken bir yandan da düşünüyorum. Biz neden bu tarz bi uygulamayı Türkiye'de başlatmıyoruz. Fakir ülkelerdeki çocuklar için kıyafet vs toplandığını biliyorum. Ama daha fazla organize olunmalı. Mesela kuruma özel poşetler, rozetler, stickerlar hazırlanmalı. Ben başarılı olacağını umuyorum. Umarım bu konuda Tr'de adım atan kişilerden biri olup bi hayra vesile olurum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder