20 Ağustos 2015 Perşembe

Şeker Hamurundan Kurabiye



Bu kadar yaygınlaşır da ben denemezsem olmazdı :) Bende yaptım oldu. Buraya da 3-4 kez yaptığım ve her defasında lezzetli olan tarifi ekleyeyim. Aradığım da ulaşmak zor olmasın.





Malzemeler:

-200 gr tereyağı ya da margarin

-1 su bardağı pudra şekeri

-1 su bardağı buğday nişastası

-1 yumurta

-1 paket vanilya

-Yaklaşık 3 su bardağı un

-Şeker hamuru



Yapılışı:

1- Yumurta, tereyağı ve pudra şekerini iyice çırpıyoruz. 

2- Bu karışıma nişasta ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz.

3- Yavaş yavaş unu ekleyip yoğurmaya başlıyoruz. 3 su bardağı un fazla gelebilir. O yüzden ben 2 su bardağını ekleyip yoğurdum. İhtiyaca göre azar azar eklemeye devam ettim.

4- Kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edince merdane yardımı ile açıp kalıplarla şekillendirdim.

5- 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk kadar üstü hafif kızarana kadar pişirdim.
(fazla kızartınca kurabiyeler kuru oluyor.) 


6- Kurabiyeler piştikten sonra aynı kalıplarla şeker hamuru kesip balla kurabiyelere yapıştırdım. 

NOT: Bir kurabiye bir kupa kahveyle süper gidiyor.

AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder