19 Ekim 2013 Cumartesi

Elmalı Kurabiye






Tüm zamanların vazgeçilmez kurabiyesi sanırım. Çocukken hatırlıyorum da dışta kalan kısmını bir heyecanla yerdim elmalı kısmına ulaşabilmek için. :) çocukluk işte. Buraya da yazayım tarifim kaybolmasın (**,)



Elmalı Kurabiye 


Malzemeler
  • 125 gr. tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1.5 çay bardağı şeker
  • 1 su bardağı nişasta
  • 3 su bardağı un
  •  yarım paket k. tozu
  • vanilya

İç Malzemeleri
4 adet elma
5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
Yapılışı
1. Elmayı rendeleyin. Şekeri katın, suyunu çekip karamelize olana kadar pişirin. Soğumaya bırakın.
2. Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur elde edin. Çizgili modeli yapmak için hamurdan küçük mandalina büyüklüğünde parça alıp, yarım cm. kalınlığında açın.
3. Üçte ikilik kısmına boylamasına, bıçakla çizikler atın. Boş kalan kısma elmalı  içden koyup sarın. Hafifçe  büküp ay şekli verin.
4. Yuvarlak şekli vermek için hamuru 0.5 cm. kalınlıkta açın. Su bardağıyla kesin. Bir parçanın ortasına elmalı iç koyun. Diğer parçanın ortasına artı şeklinde kesik atıp ilk parçanın üzerine kapatın. Kenarlarını çatalla hafifçe bastırın.
5. Yağlanmamış tepsiye dizin. 170 derecelik önceden ısınmış fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin. 
6. Fırından aldığınız kurabiyelerin üzerine bolca pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun :)


NOT: Pudra şekerini evde kendim yaptım. Sizde yapmak isterseniz: 1 su bardağı toz şeker ve 1 yemek kaşığı nişastayı robotta pudra halini alana kadar çekin. Robotun dibinde köşesinde kalabiliyor sadece toz şeker, o yüzden arada bir kaşıkla karıştırın.

(Ben mısır nişastası kullandım) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder