9 Nisan 2014 Çarşamba

Mısır'a Vize Gerekiyor Mu? 2014



Evet. Mısır'a giriş yapmak isteyen Türk vatandaşları vize almalı.

Son olaylara kadar Türk vatandaşları Mısır'a giriş yaparken vizeye ihtiyaç duymuyordu. Gümrüklerde veya havalimanlarında pul parası verip giriş yapabiliyordunuz. Ama geçtiğimiz yıl  ülke genelinde ki olaylar ve Mursi hükümetinin devrilmesinden sonra Türkiye ve Mısır arasındaki vize anlaşması bozuldu.

Mısır'a gitmek isteyen Türk vatandaşları artık vize almak zorunda. Turist vizesini sizden istenen basit birkaç evrakla bir haftadan az bir sürede alabilirsiniz. Ben Londra Mısır Konsolosluğundan vize başvurusunda bulundum. İstanbul'da şartlar belki değişebilir. 

*Pasaportum 
*Iki adet fotoğrafım 
*Başvuru formumla (internet de mevcut olan) 

başvuru yaptım. Görevli bayan perşembe günü, yani iki gün sonra pasaportumu geri alabileceğimi söyledi.

Burada bana özel bir durumla parantez açmak istiyorum: benim eşim Mısırlı. Yanımızda "evlilik cüzdanı" ve " eşimin mısır pasaportu" vardı. Multiple denilen çoklu giriş vizesine başvurduk ve ücret ödemedik. Vizenin süresi 6 ay ve toplamda 90 gün Mısır'da kalma hakkına sahibim.

Zeynep
Nisan 2014

4 yorum:

  1. Merhabalar
    biz eşimle 1 veya orada uzatarak 2 ayligina
    sharm el sheikh e gitmek istiyoruz. Böyle uzun bir kalış bu dönemde güvenli olmayabilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Suan Misir'da sular durulmus durumda. Özellikle sharm el sheikh vb turistik yerlerde rahatça vakit geçirebilirsiniz. Güvenli olduğu kanaatindeyim.

      Sil
  2. Merhaba blogta hala aktif misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni postlar eklemiyorum ama buralardayim ;)

      Sil